Vertybinio edukacijos modelio pritaikymas virtualiam ugdymo procese – matematikos atvejis

10,00 

doc. dr. Sigita Burvytė

Artūras Jankauskas

Kategorija:

Aprašymas

Šis metodinis leidinys išleistas vykdant ESFA finansuojamą projektą Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-03-0054 „Virtualios aplinkos diegimas matematikos įgūdžių gerinimui“. Projekto vykdytojas – Kupiškio Povilo Matulionio progimnazija. Projekto partneriai: Anykščių Antano Baranausko pagrindinė mokykla, Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazija, Joniškio r. Gataučių Marcės Katiliūtės mokykla. Projekto konsultantas: VšĮ Vaikų ugdymas.

Projekto metu buvo sukurta ir įdiegta virtuali mokymosi aplinka „Sprendžiame matematiką“. Virtualioje platformoje talpinamos 7 ir 8 klasių matematikos kurso video pamokos atitinkančios bendrojo ugdymo programą. Prie kiekvienos pamokos pateikiamos ir praktinės užduotys, kurias spręsdami mokiniai gali įtvirtinti išmoktas teorines žinias. Mokytojas, prisijungęs prie sistemos, mato kaip jo klasės mokiniams sekasi spręsti užduotis ir gali padėti tiems kuriems sekasi prasčiau. Prie užduočių sprendimo kiekvienam mokiniui mokytojas gali parašyti savo pastabas ir komentarus.

Vykdant projektą buvo pravesta 64 val. kūrybinių dirbtuvių mokytojams, kurių metų VšĮ Vaikų ugdymas konsultantai projekte dalyvaujančių mokyklų mokytojams pristatė metodiką kaip sklandžiai taikyti virtualias aplinkas ugdymo procese. Dirbtuvių metų buvo išnagrinėtos 7 vertybinio edukacijos modelio temos: Skirtingų situacijų valdymas edukacijoje, Savarankiškas mokinių mokymasis, Motyvacijos svarba ugdymo procese, Formuojamasis vertinimas, Mokinių savidisciplinos lavinimas, Savirefleksija ir kritinio mąstymo ugdymas, Asmeninės atsakomybės prisiėmimo svarba. Mokytojai, pagal pristatytas vertybinio edukacijos modelio temas, pateikė realaus gyvenimo pavyzdžius. Tokiu būdu projekte dalyvaujančių mokyklų mokytojai buvo aktyviai įtraukti į vertybinio edukacijos modelio diegimą mokyklose, o pateikdami pavyzdžius patvirtino kad gerai suprato konsultantų išdėstytą teoriją ir žino kaip ją pritaikyti kasdieninėse moksleivių ugdymo situacijose.

Projekto tikslas buvo taip pat ir įdiegti naujovišką ugdymosi metodą, kurio metu mokiniai virtualios aplinkos pagalba mokosi teoriją savarankiškai, o paskui kartu su mokytoju sprendžia praktines užduotis. Projekto metu buvo pravesta 48 val. konsultantų moderuojamų kūrybinių dirbtuvių moksleiviams. Šioje veikloje veiklą tobulinančių mokyklų mokiniai lavino gebėjimą mokytis savarankiškai, testavo virtualios aplinkos funkcijas. Dirbtuvių moksleiviams metu taip pat buvo taikomas vertybinis edukacinis modelis, įdiegtas kūrybinių dirbtuvių mokytojams metu. Buvo praktiškai išbandomi mokytojų surinkti pavyzdžiai pagal vertybinio edukacijos modelio temas.

Kūrybinių dirbtuvių mokytojamt metu surinkti ir kūrybinių dirbtuvių moksleiviams metu išbandyti pavyzdžiai yra pristatomi šiame metodiniame leidinyje. Prie kiekvieno pavyzdžio yra pažymėta kokiai vaikų mokymosi problemai spręsti jis skirtas, koks yra šio edukacinio modelio tikslas, kokia tikslinė grupė, kokia matematikos tema tinkama šiam modeliui. Nurodyta kaip tinkamai atlikti refleksiją apie veiksmingumą ir pasiektus rezultatus, kiti metodiniai patarimai. Prie kiekvieno pavyzdžio taip pat nurodytos išvados po jo praktinio išbandymo mokyklose ir konsultantų rekomendacijos kaip taikyti šį metodą kad pasiekti kuo efektyvesnių rezultatų.

Autoriai:

doc. dr. Sigita Burvytė
Artūras Jankauskas

Jolanta Latvienė
Zita Višinskienė

Auksė Dobravolskė
Irena Klimašauskienė
Regina Kacevičienė

Angelė Auškalnienė
Vida Galdikaitė
Stasė Būdvytienė
Asta Petrikienė

Violeta Žemeckienė

Elektroninės knygos