Pažintis su prasminga edukacija Vilniaus lopšelyje-darželyje „Boružėlė“

Vilniaus lopšelio-darželio „Žilvitis“ direktorės Ingos Bielinienės iniciatyva buvo organizuotas „Versmės“ metodinis ratelis, kuriame teko garbė geriau pažinti Vilniaus lopšelio-darželio „Boružėlė“ direktorę Angelę Kučinskienę ir darželio bendruomenės narius. Kiekviena ugdymo įstaiga turi savo autentišką tapatumą, kurį labai prasminga pažinti, kad galėtume vieni kitus palaikyti ir dalintis gerosiomis darbo patirtimis. Vilniaus lopšelis-darželis „Boružėlė“ – tai ne tik vaikų ugdymo įstaiga, bet ir ryškus bendruomeniškumo, profesionalumo bei inovatyvaus ir tvirtu vertybiniu pagrindu paremto požiūrio vadovavimo pavyzdys.

Tai yra bendruomenė, kurioje kiekvienas žmogus yra didelė vertybė, o tarpusavio santykiai grindžiami pasitikėjimu, parama ir pagarba. Ši įstaiga garsėja ne tik aukšta ugdymo kokybe, bet ir vadovės sumanumu bei gebėjimu efektyviai spręsti problemas, telkti bendruomenę prasmingiems vaikų edukacijos kontekstams kurti.

Vadovavimo meistriškumas ir visapusiškas vaikų ugdymas

Kad mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai  pasitikėtų vaikais, jie turi jausti vadovo pasitikėjimą jais. Tėvų pasitikėjimais savo vaikais sukuria jų mąstymo, fizinio aktyvumo, kūrybiškumo bei savarankiškumo ugdymosi pagrindą. Ugdymo įstaiga atlieka šeimos papildymo   ir / ar kompensacinę funkciją, kai dėl skirtingų priežasčių nepakanka šeimos resursų. Jautrumas kiekvieno vaiko ugdymosi poreikiams atspindi bendruomenės kompetenciją ir profesionalumą. Tik veikdami kartu tėvai ir pedagogai gali sukurti harmoningas vaikų ugdymosi sąlygas. Tėvų ir pedagogų konfliktas yra užprogramuotas, nes jie siekia skirtingų tikslų. Vadovo plačios aprėpties mąstymas ir sumani komunikacija padeda tėvams ir mokytojams koncentruotis į vaikų  įgūdžių stiprinimą, kurie padės jiems savarankiškai spręsti gyvenimo iššūkius.

Tėvų ir vaikų bendras darbas

Sumanus vadovavimas – įstaigos variklis

Vilniaus lopšelio-darželio „Boružėlė“ vadovė Angelė Kučinskienė yra tikra „Boružėlės“ įkvėpėja ir lyderė, kuri iškilus sunkumams imasi atsakomybės, ieško visiems tinkančių sprendimų.

Jos pozityvus ir kiekvieną žmogų, tiek suaugusįjį, tiek vaiką, palaikantis strateginis mąstymas, gebėjimas priimti racionalius, tačiau kūrybingus sprendimus leidžia darželiui turėti autentišką išskirtinumą, kurio pagrindas yra lankstumas ir kūrybiškumas siekiant vaikų gerovės. Vadovė subūrė itin profesionalų ir motyvuotą kolektyvą, kuris ne tik siekia geriausių ugdymo rezultatų, bet ir kuria šiltą bei saugią aplinką vaikams.

Efektyvus problemų vadybos modelis yra viena iš vadovės stiprybių, o pagrindinė vertybė, kuria vadovaujasi vadovė, – pagarba. Kiekvienas iššūkis – nuo infrastruktūros modernizavimo iki individualių vaikų ugdymo poreikių – sprendžiamas remiantis profesionalumu ir jautria prieiga prie kiekvieno bendruomenės nario, taikant inovatyvius metodus. Ši praktika leidžia Vilniaus lopšelio-darželio „Boružėlė“ bendruomenei ne tik sklandžiai įveikti kasdienius iššūkius, bet ir sparčiai tobulėti bei augti kiekvienam bendruomenės nariui.

Bendruomenės telkimas – pagrindinė darželio stiprybė

Vilniaus lopšelio-darželio „Boružėlė“ bendruomenė yra pavyzdys, kaip glaudus tėvų, pedagogų ir administracijos bendradarbiavimas gali sukurti įkvepiančią aplinką vaikų harmoningai raidai. Vadovė aktyviai telkia tėvus į atviras diskusijas, prasmingus renginius ir kūrybines iniciatyvas, kas suteikia galimybę tapti svarbia ugdymo proceso dalimi.

Darželyje nuolat rengiami bendruomenės stiprinimo renginiai, kūrybinės dirbtuvės ir seminarai, kuriuose dalyvauja ir tėvai, ir pedagogai. Tokios veiklos kuria pasitikėjimo atmosferą, skatina dalintis idėjomis ir rasti bendrus sprendimus.

Kūrybinio ir emocinio raštingumo ugdymas

Vilniaus lopšelis-darželis „Boružėlė“ išsiskiria novatoriškais vaikų ugdymo metodais, orientuotais į emocinį ir kūrybinį raštingumą. Specialiai parengtos programos skatina vaikus atpažinti ir valdyti savo emocijas, ugdo empatiją ir bendravimo įgūdžius.

Kūrybinės veiklos – piešimas, muzika, teatras, pasakojimų užsiėmimai ir stalo žaidimai – yra kasdienės darželio veiklos dalis. Bendruomenė aktyviai įtraukia naujus įrankius į kasdienes vaikų ugdymosi veiklas. Pavyzdžiui, emocijų lavinimo kortelės „Atpažink emocijas“ ir vaikų skaitymo įgūdžius stiprinančios kortelės „Zosės veiksmų žodžiai“ pasiekė vienus iš pirmųjų pedagogų. Per skirtingas kūrybines veiklas vaikai mokosi stiprinti savirealizacijos įgūdžius, didina pasitikėjimą savimi. Pedagogai nuolat taiko naujausius ugdymo metodus, kurie padeda vaikams išlaisvinti kūrybiškumą ir geriau pasiruošti gyvenimui bei adaptacijai mokykloje.

Ateities vizija

Vilniaus lopšelio-darželio „Boružėlė“ vadovės sumanumo ir kūrybiško veikimo, bendruomenės prasmingo veikimo ir sutelktumo dėka darželis pasižymi moderniu ir empatišku ugdymu.

Nuolatinis bendradarbiavimas su ekspertais, mokslininkais, inovatyvių technologijų diegėjais, inovatyvių ugdymo metodų taikymas padeda įgyvendinti šią ugdymo įstaigos viziją.

Vilniaus lopšelis-darželis „Boružėlė“ yra įrodymas, kad kompetentingas ir profesionalus vadovavimas vienija bendruomenę ir telkia dėmesį į vaikų harmoningą ugdymąsi, sukuria išskirtinę ugdymo kokybę. Tai vieta, kurioje auga ne tik laimingi, bet ir gyvenimo iššūkiams pasirengę vaikai.

Dr. Sigita Burvytė